Φιλολογικά Θέματα

Φιλολογικά Θέματα
''Μόνο με την καρδιά μπορεί να δει κανείς καθαρά! Αυτό που έχει σημασία είναι αόρατο στα μάτια! Μικρός Πρίγκηπας''

ΑΡΧΑΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
 Ενότητα 2η
Η εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαία Αθήνα

 Στην Αθήνα διδάσκουν και νουθετούν τα παιδιά με φροντίδα. Πρώτα και η παραμάνα και η μητέρα και ο παιδαγωγός και ο ίδιος ο πατέρας φροντίζουν πώς θα γίνει το παιδί πολύ καλό διδάσκοντας ότι το ένα είναι δίκαιο, το άλλο άδικο, αυτό μεν ωραίο και το άλλο άσχημο. Έπειτα, όταν φτάσουν τα παιδιά στην κατάλληλη ηλικία οι γονείς στα σπίτια των δασκάλων τα στέλνουν, όπου οι δάσκαλοι της γραφής και της ανάγνωσης φροντίζουν, ώστε να μάθουν γράμματα και όσα είναι γραμμένα να καταλαβαίνουν,ενώ οι κιθαριστές με το να παίζουν λύρα προσπαθούν να τα κάνουν πιο ήμερα και εξοικειώνουν την ψυχή των παιδιών στο ρυθμό και την αρμονία. Επιπλέον, τα παιδιά στα γυμναστήρια και στις παλαίστρες συχνάζουν, όπου οι δάσκαλοι της γυμναστικής κάνουν πιο δυνατά τα σώματά τους, για να μην αναγκάζονται να δειλιάζουν εξαιτίας εξαιτίας της κακής σωματικής κατάστασης.


Ενότητα 3η
Επαγγέλματα των αρχαίων Αθηναίων
Οι Αθηναίοι, όπως και αυτοί που κατοικούν στις άλλες πόλεις, ασκούν στη ζωή τουςπολλά επαγγέλματα, για να εξασφαλίζουν τα αναγκαία: Ο Ναυσικύδης που ήτανιδιοκτήτης πλοίου, μεριμνούσε για τη συντήρηση του εαυτού του και των δικών του,και το ίδιο ακριβώς έκανε ο Ξένων ο έμπορος και ο Ξενοκλής ο μικροπωλητής. ΟΠολύζηλος με την παρασκευή κριθάλευρου έτρεφε τον εαυτό του και τους οικιακούςτου δούλους, και ακόμα πολλές φορές προσέφερε στην πόλη δημόσια υπηρεσία μεδικά του χρήματα. Ο Γλαύκων από το Χολαργό ήταν γεωργός και έτρεφε βόδια, ενώο Δημέας ζούσε από την τέχνη της κατασκευής χλαμύδων, και οι περισσότεροι απότους Μεγαρείς από την τέχνη της κατασκευής εξωμίδων. Αρκετοί από τους πολίτεςμάθαιναν καλά κάποια τέχνη, όπως αυτή του μαρμαρά, του κεραμέα, του μαραγκού,του τσαγκάρη, και εξασφάλιζαν πάρα πολλά αναγκαία για τη ζωή.
 Ξενοφών, πομνημονεύματα 2.7.6 (ελεύθερη διασκευή

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου